چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

سفرهای هوایی طولانی مدت برای برخی از افراد خطرناک می باشد و به همین دلیل سازمان های هواپیمایی برای سفر هوایی بیماران، قوانینی را در نظر گرفته اند تا بتوانند موجب حفظ سلامت افراد و آرامش سایر مسافران شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد سفر هوایی بیماران صحبت کنیم. با آژانس چهار فصل همراه شوید.

موارد منع سفر هوایی بیماران قلبی و عروقی

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

بعد از سکته قلبی

بیمارانی که سکته قلبی داشته اند، نمی توانند تا هفته ها و ماه ها با هواپیما سفر کنند؛ زیرا اختلاف فشار ایجاد شده و همچنین ارتفاع بالا، منجر به اختلالاتی در افرادی که سکته کرده اند، می شود. هم چنین سفر هوایی در برخی از بیماران، موجب ایجاد هیجان و استرس شده که اثر منفی روی ریتم قلب می گذارد. نرخ ویژه تور استانبول

نارسایی قلبی

افرادی که مبتلا به نارسایی قلبی بوده و دچار تنگی نفس می شوند، باید برای بالا رفتن از پله های هواپیما از ویلچر کمک بگیرند. این بیماران بهتر است، قبل از پرواز، از داروی ادرارآور و قرص های مقوی قلب استفاده نمایند.

آنژیوپلاستی

افراد دو روز بعد از فرآیند آنژیوگرافی، می توانند با هواپیما سفر کنند. در آنژیوپلاستی، رگ های مسدود قلب را با کمک بالون باز نموده و یا فنر گذاشته می شود. این افراد، تا زمانی که بهبودی آن ها کامل نشده، نباید سفر هوایی داشته باشند.  

جراحی قلب باز

افرادی که جراحی قلب باز داشته اند، به دلیل اینکه استخوان جناق از وسط بریده شده و نیاز به زمان برای بهبودی دارند؛ پیشنهاد می شود تا از سفر هوایی حداقل تا ۲ هفته خودداری کنند.

موارد منع سفر هوایی بیماران خونی

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

افت هموگلوبین

افرادی که دارای هموگلوبین پایینی می باشند، ممکن است در سفر های هوایی دچار درد قفسه سینه و حتی سکته قلبی شوند. این بیماران باید قبل از سفر هوایی، مشکلشان را درمان کرده و در صورت شرایط اضطراری زیر نظر پزشک خود، خون تزریق نمایند. بهترین تورهای استانبول

بیماری سلول داسی شکل

افرادی که مبتلا به بیماری داسی شکل می باشند، باید با مجوز از پزشک خود قبل از سفرهای هوایی خون تزریق کرده و در طول سفر، حتما اکسیژن کمکی همراه داشته باشند.

موارد منع سفر هوایی بیماران اعصاب و روان

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

افرادی که مبتلا به سایکوز یا جنون حاد هستند، دچار توهم بینایی یا شنوایی می شوند. از علایم این بیماری می توان به رفتارهای آشفته و به هم ریخته و عصبانیت ناگهانی اشاره کرد. این افراد، باید در بیماستان روانی بستری شده و تحت نظارت و کنترل باشند.

نشست و برخاست هواپیما ممکن است روی افراد با جنون حاد تاثیر بدی داشته باشد

اغلب کشورها، برای این بیماران قوانین خاصی وضع کرده اند که از آسیب رساندن آنها به سایر افراد جامعه جلوگیری نمایند. یکی از این قوانین، ممنوعیت بیماران سایکوز در سوار شدن به هواپیما می باشد، به این دلیل که ممکن است زمان برخاستن هواپیما جنون عود نموده و باعث ایجاد اختلال در نظم کابین و آرامش سایرین گردد. به همین خاطر تا زمانی که این بیماری کنترل یا درمان نشده، اجازه سفر هوایی بیماران وجود ندارد.

موارد منع سفر هوایی زنان باردار

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

خانم های بارداری که در هفته های آخر بارداری خود به سر می برند، بهتر است از انجام سفرهای هوایی خودداری نمایند. هم چنین سفرهای هوایی برای خانم هایی با سابقه زایمان زودرس، مرده زایی، خونریزی، بارداری دوقلو و … خطرناک می باشد. هم چنین این افراد، باید از بلند کردن چمدان های بزرگ و وسایل سنگین نیز خودداری کرده و در طول پرواز دچار استرس و ترس نشوند.

موارد منع سفر هوایی بیماران مغز و اعصاب

صرع

افرادی که مبتلا به بیماری صرع هستند، به دلیل اینکه ممکن است دچار تشنج شوند، به آنها اجازه رانندگی هم داده نمی شود. بهتر است این افراد قبل از سوار شدن به هواپیما، مجوز لازم را از پزشک معالج خود دریافت نمایند.

حمله‌ مغزی ایسکمیک‌ و گذرا

بیماران TIA که دچار حمله‌ ایسکمیک‌ گذرا در مغز شده اند، ممکن است بعد از ۴۸ ساعت، مجددا این حمله به آن ها دست بدهد. به همین دلیل سفر هوایی این بیماران خطرناک می باشد.

بعد از جراحی مخچه

افرادی که جراحی مخچه انجام داده اند، بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی، سفر هوایی نداشته باشند؛ زیرا احتمال خونریزی وجود دارد. هم چنین اختلاف فشار هوای کابین ممکن است بر روی سیستم مغز بیماران تاثیر گذاشته و ایجاد مشکل نماید. تورهای ارزان استانبول

عفونت‌های مغزی

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

افرادی که مبتلا به بیماری های عفونت مغزی مانند مننژیت می باشند، باید حداقل تا یک هفته پس از بهبودی از سفر با هواپیما خودداری نماید.

موارد منع سفر بیماران گوش، حلق و بینی

اوتیت مدیا و سینوزیت

افرادی که دچار سینوزیت یا عفونت گوش میانی می باشند، بهتر است از سفر با هواپیما خودداری نماید؛ زیرا اختلاف فشار موجود در کابین هواپیما، ممکن است عوارضی برای بیمار داشته باشد. این مشکل در کودکان زیر ۶ سال و به خصوص نوزادان زیر ۲ سال بسیار شایع تر بوده، به همین دلیل والدین باید در هنگان نشستن و برخاستن هواپیما به کودکان خود چیزی برای جویدن بدهند.

جراحی گوش میانی

چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟

افرادی که جراحی گوش میانه انجام داده اند، برای اینکه این پیوند ترمیم شود، باید تعادل فشار در دو طرف پرده گوش برقرار باشد. سفر های هوایی، باعث ایجاد اختلال فشار هوا در دو طرف پرده گوش می شود و ممکن است به جراحی انجام شده، آسیب برساند. پیشنهاد می شود تا این بیماران حداقل از ۱۰ روز تا ۲ هفته سوار هواپیما نشوند.

جراحی لوزه‌ها

افرادی که جراحی لوزه انجام داده اند، بهتر است تا یک هفته از سوار شدن به هواپیما خودداری نمایید؛ زیرا در طول این مدت، احتمال خون ریزی وجود داشته و در صورتی که فرد در هواپیما دچار مشکل شود و نیار به جراحی اورژانسی داشته باشد، به دلیل نبود امکانات درمانی می تواند خطرناک باشد.

جراحی فک با سیم‌کشی

افرادی که جراحی فک انجام می دهند، باید بین ۲ تا ۶ هفته دندان هایشان روی هم ثابت باشد و نمی توانند دهان خود را باز کنند. در صورتی که در طول پرواز، دچار تهوع و استفراغ گردند؛ امکان دارد دچار خفگی شوند. به همین خاطر بهتر است از سفر هوایی بیماران در این مدت خودداری شود.

 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: چه بیمارانی برای سوار شدن به هواپیما نیاز به مجوز دارند؟,نرخ ویژه تور استانبول,بهترین تورهای استانبول,تورهای ارزان استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: